Munich Center of the Learning Sciences
print

Links and Functions

Breadcrumb Navigation


Content

Anna Horrer - Clinical Case Discussion | How Medical Students Learn Clinical Reasoning Through Cases

Dissertation: Promoting medical and teacher students’ scientific reasoning and argumentation skills in case-based reasoning scenarios and case discussions

Supervisors: Prof. Dr. Martin R. Fischer (LMU), Prof. Dr. Frank Fischer (LMU), Dr. Stuart Lubarsky (McGill University, Montreal)

Publications

  • Horrer, A., Heuser, S., Lenzer, B., Sailer, M., Sailer, M., Fischer, F., Fischer, M., & Zottmann, J. Fallbasierte Gruppendiskussionen zur Förderung des wissenschaftlichen Denkens und Argumentierens Studierender im Medizin- und Lehramtsstudium. Vortrag auf der 84. Tagung der Arbeitsgruppe für empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Münster, 15-18.09.2019.
  • Diery, A., Horrer, A., Knogler, M., Wiesbeck, A., Hetmanek, A., Bannert, M., & Seidel, T. (2019). Teacher Educators As Brokers For Research Evidence: Attitudes, Current Practice, and Challenges. Paper presented at the 18th Biennial Conferenche of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Aachen, 12-16.08.2019
  • Diery, A., Horrer, A., Knogler, M., Wiesbeck, A., Hetmanek, A., Bannert, M., & Seidel, T. (2019). Adressatengerechte Kommunikation von wissenschaftlicher Evidenz in der Lehrerbildung – Befunde zum Clearing House Unterricht. Vortrag auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Köln, 25.-27.02.2019
  • Horrer, A., Bannert, M., & Vogel, F. (2018). Promoting inquiry learning in digital simulation environments by metacognitive scaffolds. Poster presented at the REASON Interdisciplinary Spring School 2018. Munich, 05.-07.03.2018.